Le Mot d'Or 2003
Au cœur de la mercatique terminologique
V srdci marketingovej terminológie
Prezentácia súťaže
Existujúca pod patronátom Vrchnej Rady pre Frankofóniu, Medzivládnej agentúry pre Frankofóniu, Úradu pre francúzsky jazyk a Generálnej delegácie pre francúzsky jazyk, súťaž “Mot d'Or” zhromaždil od svojho vzniku v rámci kategórií žiakov a študentov 445243 kandidátov z 43 krajín. 55826 víťazov sa zúčastnilo 435 slávnostných ceremónií.
Založená v roku 1988 na pôde Akadémie Orléans-Tours, “Mot d'Or” zoskupuje súťaže ako Frankofónny Pohár obchodnej francúzštiny (určený pre frankofónnych kandidátov), Pohár obchodnej francúzštiny (pre nefrankofónnych kandidátov študujúcich obchodnú francúzštinu) a po prvý krát od roku 2000, súťaž “Mladí básnici-podnikatelia”.
Súťaž “Mot d'Or” je organizovaná asociáciou “Aktivity na propagáciu obchodnej francúzštiny” (APFA) a v závislosti od kategórií a krajín takisto aj Pedagogickou medzidisciplinárnou Radou v Québecu, Champlainovou Alianciou, Regionálnou pedagogickou inšpekciou pre ekonomiku a riadenie, Národným centrom pre diaľkové vzdelávanie (CNED), Informačnými centrami a centrami pre komunikáciu Ministerstva hospodárstva, financií a priemyslu (CICOM), Francúzskymi Alianciami a inými…
PREČO ?
“MOT D'OR” vznikla :
na počesť podnietenia iniciatívy profesorov, žiakov a študentov na spoznanie a ocenenie súčasného slovníka v oblasti ekonomiky a riadenia
ako sprievodná činnosť na zdokonaľovanie ovládania slovnej zásoby v obchodnej francúzštine
na rozvíjanie pedagogiky nového termínu a schopnosti podnikať.
POHÁR
FRANKOFÓNNEJ OBCHODNEJ FRANCÚZŠTINY
“ MOT D'OR ” 2003
(utorok 18. marca
2003)
Vyhlásenie súťaže
Súťaž je individuálna a pozostáva zo 4 nezávislých častí :
1. Časť : Hľadať nové slová (výrazy) pre nové skutočnosti (koncepty)
Kandidát musí obhajujúc svoj výber vybrať správne slovo alebo termín vo francúzštine :
a) Postupy, ktoré sa podnikajú na posilnenie dobrého imidžu firmy
b) Začatie používania Internetu v administratíve
c) Smerovanie masovej produkcie k produkcii “ na mieru ”
2. Časť : Nájsť slová a výrazy
Kandidát musí nájsť slová a výrazy v obchodnej terminológii na základe poskytnutých definícií.
3. Časť : Treba to vyjadriť vo francúzštine
Kandidát musí v texte nahradiť cudzie slová alebo anglicizmy francúzskymi výrazmi.
4. Časť : Nájsť etymologický pôvod 2 slov z obchodnej francúzštiny
Kandidát musí z viacerých možností vybrať správnu.
5. Časť : Dokázať podnikať vo francúzštine
Kandidát musí na zhruba 20-ich riadkoch prezentovať nejaký reálny projekt vytvorenia firmy (svoj vlastný projekt alebo projekt, ktorý bol zrealizovaný a na ktorom by sa rád podieľal. Organizátori môžu rozhodnúť, že tento text bude pripravený vopred alebo prinesený v čase súťaže.
Kritériá hodnotenia :
Porota vyhodnotí na základe materinského jazyka kandidáta znalosť ekonomickej a finančnej terminológie (všeobecná ekonomika, podniková ekonomika, bankovníctvo, trhy, právo, spotreba, riadenie) sústredené vo forme dvoch vreckových publikácií vydaných pod patronátom Generálnej delegácie pre francúzsky jazyk (Edícia Foucher 2002) :
“ 1000 zlatých slov v obchodnej francúzštine ”
“ Kľúčové slová obchodnej francúzštiny v 27 jazykoch ”
CENY A ODMENY
Počas 59 oficiálnych ceremónií vo svete a počas 16-eho ročníka “ Dní obchodnej francúzštiny ” v Paríži :
1) diplomy a medaily “MOT D'OR”
2) ceny, publikácie, slovníky so zameraním na tematiku
študijné pobyty v Paríži a letenky ponúknuté buď medzivládnymi agentúrami pre frankofóniu, Air France, SNCF, Generálnou delegáciou pre francúzsky jazyk, Oddeleniami Kultúrnej spolupráce, Francúzskymi alianciami alebo Champlainovou alianciou na účasť na 16-om ročníku “ Dní obchodnej francúzštiny 20. Novembra 2003.
Ako sa prihlásiť ?
Ak máte záujem o túto súťaž, môžete kontaktovať vyučujúcich Vašich kurzov francúzskeho jazyka vo Vašej škole alebo priamo vyplniť prihlášku na Internete. Napriek všetkému, každý žiak / študent je povinný zapísať sa individuálne v rámci skupiny, napr. v rámci triedy.
[page d'accueil du mot d'or] [retour au sommaire] [archives]