Le Mot d'Or 2003

en français

Au cœur de la mercatique terminologique

V srdci marketingovej terminológie

Prezentácia súťaže

Existujúca pod patronátom Vrchnej Rady pre Frankofóniu, Medzivládnej agentúry pre Frankofóniu, Úradu pre francúzsky jazyk a Generálnej delegácie pre francúzsky jazyk, súťaž “Mot d'Or” zhromaždil od svojho vzniku v rámci kategórií žiakov a študentov 445243 kandidátov z 43 krajín. 55826 víťazov sa zúčastnilo 435 slávnostných ceremónií.

Založená v roku 1988 na pôde Akadémie Orléans-Tours, “Mot d'Or  zoskupuje súťaže ako Frankofónny Pohár obchodnej francúzštiny (určený pre frankofónnych kandidátov), Pohár obchodnej francúzštiny (pre nefrankofónnych kandidátov študujúcich obchodnú francúzštinu) a po prvý krát od roku 2000, súťaž “Mladí básnici-podnikatelia”.

Súťaž “Mot d'Or” je organizovaná asociáciou “Aktivity na propagáciu obchodnej francúzštiny” (APFA) a v závislosti od kategórií a krajín takisto aj Pedagogickou medzidisciplinárnou Radou v Québecu, Champlainovou Alianciou, Regionálnou pedagogickou inšpekciou pre ekonomiku a riadenie, Národným centrom pre diaľkové vzdelávanie (CNED), Informačnými centrami a centrami pre komunikáciu Ministerstva hospodárstva, financií a priemyslu (CICOM), Francúzskymi Alianciami a inými…


PREČO ?

MOT D'OR  vznikla :


POHÁR FRANKOFÓNNEJ OBCHODNEJ FRANCÚZŠTINY
“ MOT D'OR ” 200
3
  (utorok 18. marca 2003)

Vyhlásenie súťaže

Súťaž je individuálna a pozostáva zo 4 nezávislých častí :

1.  Časť :  Hľadať nové slová (výrazy)  pre nové skutočnosti (koncepty)

Kandidát musí obhajujúc svoj výber  vybrať správne slovo alebo termín vo francúzštine :

a)    Postupy, ktoré sa podnikajú na posilnenie dobrého imidžu firmy

b)    Začatie používania Internetu v administratíve

c)    Smerovanie masovej produkcie k produkcii “ na mieru ”

2. Časť :   Nájsť  slová a výrazy

Kandidát musí nájsť slová a výrazy v obchodnej terminológii na základe poskytnutých definícií.

3.  Časť : Treba to vyjadriť vo francúzštine

Kandidát musí v texte nahradiť cudzie slová alebo anglicizmy francúzskymi výrazmi.

4.  Časť :  Nájsť etymologický pôvod 2 slov z obchodnej francúzštiny

Kandidát musí z viacerých možností vybrať správnu.

5.  Časť :  Dokázať podnikať vo francúzštine

Kandidát musí na zhruba 20-ich riadkoch prezentovať nejaký reálny projekt vytvorenia firmy (svoj vlastný projekt alebo projekt, ktorý bol zrealizovaný a na ktorom by sa rád podieľal. Organizátori môžu rozhodnúť, že tento text bude pripravený vopred alebo prinesený v čase súťaže.


Kritériá hodnotenia :

Porota vyhodnotí na základe materinského jazyka kandidáta znalosť ekonomickej a finančnej terminológie (všeobecná ekonomika, podniková ekonomika, bankovníctvo, trhy, právo, spotreba, riadenie) sústredené vo forme dvoch vreckových publikácií vydaných  pod patronátom Generálnej delegácie pre francúzsky jazyk (Edícia Foucher 2002) :

“ 1000 zlatých slov v obchodnej francúzštine ”

“ Kľúčové slová obchodnej francúzštiny v 27 jazykoch ”


CENY A ODMENY

Počas 59 oficiálnych ceremónií vo svete a počas 16-eho ročníka “ Dní obchodnej francúzštiny ” v Paríži :

1)    diplomy a  medaily “MOT D'OR

2)    ceny, publikácie, slovníky so zameraním na tematiku


Ako sa prihlásiť ?

Ak máte záujem o túto súťaž, môžete kontaktovať vyučujúcich Vašich kurzov francúzskeho jazyka vo Vašej škole alebo priamo vyplniť prihlášku na Internete. Napriek všetkému, každý žiak / študent je povinný zapísať sa individuálne v rámci skupiny, napr. v rámci triedy.

     



[page d'accueil du mot d'or]   [retour au sommaire]   [archives]