Le Mot d'Or
Au cœur de la mercatique terminologique
V srdci marketingovej terminológie
Prezentácia súťaže
Existujúca pod patronátom
Vrchnej Rady pre Frankofóniu, Medzivládnej agentúry pre Frankofóniu, Úradu pre
francúzsky jazyk a Generálnej delegácie pre francúzsky jazyk, súťaž
“Mot d'Or ” zhromaždil od svojho vzniku v rámci kategórií žiakov a
študentov 413541 kandidátov z 43 krajín. 51926 víťazov sa zúčastnilo
435 slávnostných ceremónií.
Založená
v roku 1988 na pôde Akadémie Orléans-Tours, “Mot d'Or” zoskupuje súťaže ako Frankofónny
Pohár obchodnej francúzštiny (určený pre frankofónnych kandidátov),
Pohár obchodnej francúzštiny (pre nefrankofónnych kandidátov študujúcich obchodnú francúzštinu) a po
prvý krát od roku 2001, súťaž “ Mladí básnici-podnikatelia ”.
Súťaž
“Mot d'Or” je organizovaná asociáciou “Aktivity na propagáciu
obchodnej francúzštiny” (APFA) a v závislosti od kategórií a krajín
takisto aj Pedagogickou medzidisciplinárnou Radou v Québecu, Champlainovou
Alianciou, Regionálnou pedagogickou inšpekciou pre ekonomiku a riadenie,
Národným centrom pre diaľkové vzdelávanie (CNED), Informačnými
centrami a centrami pre komunikáciu Ministerstva hospodárstva, financií a
priemyslu (CICOM), Francúzskymi Alianciami a inými…
PREČO ?
“MOT D'OR” vznikla :
na počesť podnietenia iniciatívy profesorov, žiakov a
študentov na spoznanie a ocenenie súčasného slovníka v oblasti ekonomiky a
riadenia
ako sprievodná činnosť
na zdokonaľovanie ovládania slovnej zásoby v obchodnej
francúzštine
na rozvíjanie
pedagogiky nového termínu a schopnosti podnikať.
POHÁR
FRANKOFÓNNEJ OBCHODNEJ FRANCÚZŠTINY
“ MOT D'OR ” 2002
Vyhlásenie súťaže
Súťaž je individuálna a pozostáva zo 4 nezávislých častí :
1.
Časť :
Hľadať nové slová (výrazy)
pre nové skutočnosti (koncepty)
Kandidát musí obhajujúc svoj výber vybrať správne slovo alebo termín vo francúzštine :
a) Postupy, ktoré sa podnikajú na posilnenie dobrého imidžu firmy
b) Začatie používania Internetu v administratíve
c) Smerovanie masovej produkcie k produkcii “ na mieru ”
2. Časť : Nájsť slová a
výrazy
Kandidát
musí nájsť slová a výrazy v obchodnej terminológii na základe poskytnutých
definícií.
3.
Časť :
Treba to vyjadriť vo francúzštine
Kandidát musí v texte
nahradiť cudzie slová alebo anglicizmy francúzskymi výrazmi.
4.
Časť : Nájsť etymologický pôvod 2 slov z
obchodnej francúzšti
Kandidát musí z viacerých
možností vybrať správnu.
5.
Časť : Dokázať podnikať vo francúzštine
Kandidát musí na zhruba
20-ich riadkoch prezentovať nejaký reálny projekt vytvorenia firmy (svoj
vlastný projekt alebo projekt, ktorý bol zrealizovaný a na ktorom by sa rád
podieľal. Organizátori môžu rozhodnúť, že tento text bude pripravený
vopred alebo prinesený v čase súťaže.
Kritériá hodnotenia :
Porota vyhodnotí na základe
materinského jazyka kandidáta znalosť ekonomickej a finančnej
terminológie (všeobecná ekonomika, podniková ekonomika, bankovníctvo, trhy,
právo, spotreba, riadenie) sústredené vo forme dvoch vreckových publikácií
vydaných pod patronátom Generálnej
delegácie pre francúzsky jazyk (Edícia Foucher 2002) :
“ 1000
zlatých slov v obchodnej francúzštine ”
“ Kľúčové
slová obchodnej francúzštiny v 27 jazykoch ”
CENY A ODMENY
Počas 59 oficiálnych
ceremónií vo svete a počas 15-eho ročníka “ Dní obchodnej
francúzštiny ” v Paríži :
1)
diplomy a medaily “MOT
D'OR”
2) ceny, publikácie, slovníky so zameraním na tematiku
študijné pobyty v Paríži a letenky ponúknuté buď medzivládnymi
agentúrami pre frankofóniu,
Air France, SNCF, Generálnou delegáciou pre
francúzsky jazyk, Oddeleniami Kultúrnej spolupráce, Francúzskymi alianciami
alebo Champlainovou alianciou na účasť na 15-om ročníku
“ Dní obchodnej francúzštiny 21.
Novembra
2002.
Ako sa
prihlásiť ?
Ak máte záujem o túto súťaž, môžete kontaktovať vyučujúcich Vašich kurzov francúzskeho jazyka vo Vašej škole alebo priamo vyplniť prihlášku na Internete. Napriek všetkému, každý žiak / študent je povinný zapísať sa individuálne v rámci skupiny, napr. v rámci triedy.